Feb 11, 2011

Skarf Matt

Saingan untuk Buff pada perbezaan harga yang ketara.

TERDEDAH pada panas terik matahari, habuk dan debu sudah menjadi sebahagian daripada kebiasaan mereka yang kerap menghabiskan masa dengan aktiviti luar. Mahu atau tidak, pemilihan pakaian yang bersesuaian harus diberi keutamaan.

Di dalam keadaan seperti itu, perlindungan yang tidak boleh diabaikan adalah pada bahagian kepala. Di kalangan penggiat aktiviti luar, penutup kepala sudah menjadi keperluan utama khususnya bagi yang bergiat di dalam aktiviti pendakian, rekreasi hutan, memancing, berbasikal dan selam skuba.

Bagi menggantikan fungsi tuala kecil yang digunakan sebagai penutup kepala satu ketika dahulu, skarf kini diperkenalkan dengan pelbagai rekaan dan corak yang menarik. Bagaimanapun kebanyakan dijual pada harga mahal.

Bagi yang agak keberatan membelanjakan seratus ringgit untuk sehelai skarf import, pilihan pada harga RM59 kini ditawarkan oleh Matt. Produk dari Barcelona, Sepanyol itu merupakan skarf terbaru yang kini berada di pasaran tempatan.

Dihasilkan daripada gentian mikro polister, skarf ini mampu melindungi kepala daripada pancaran sinar ultraungu yang boleh menjejaskan kesihatan kulit. Skarf Matt boleh dipakai dengan pelbagai gaya seperti topi, kopiah, topeng muka, pembalut leher, topi lanun dan di pergelangan tangan.

Kain berbentuk tiub yang elastik ini mudah dilipat, dipintal dan diikat tanpa menjejaskan kekuatan cengkaman. Ia juga tidak mudah luntur dan kendur walaupun dipakai pada tempoh yang lama. Di kalangan wanita, keringkasan produk ini menjadikannya cukup popular sebagai pelindung dan pengikat rambut.

Selain permukaan kain yang kalis angin, pemakaiannya juga kemas di kepala, mudah dilipat, dibersih dan dikeringkan. Maklumat lanjut berkenaan produk boleh diperolehi daripada Langkawi Sport Adventure (012-492 8250), Scuba Dynamics (03 2300 1489) dan Kedai Skuba (Facebook).

No comments:

Post a Comment