Nov 7, 2010

Pisau Gerber



ALAT pelbagai fungsi atau multitool adalah teman paling rapat Richard Dean Anderson di dalam drama penyiasatan MacGyver suatu ketika dahulu. Keupayaannya memudahkan kerja-kerja tangan amat menakjubkan sehingga diberi gelaran 'pisau MacGyver'. Kini peralatan itu menjadi trend dan keperluan untuk kegunaan di dalam dan di luar rumah.

Satu daripada jenama besar di pasaran yang menghasilkan peralatan kecil tapi cukup berguna itu adalah Gerber. Selain itu, Gerber juga mengeluarkan pelbagai kelengkapan aktiviti lasak seperti pisau, lampu suluh dan kapak. Di negara ini, produk dari Amerika Syarikat itu terkenal sebagai gajet kegemaran pengembara, khususnya mereka yang aktif dalam perkhemahan, pacuan empat roda, memancing dan berbasikal.

Bahkan di dalam kenderaan, ia cukup berguna untuk menguruskan kerja-kerja di kala kecemasan. Antara produk kegemaran yang dikeluarkan oleh Gerber Legendary Blades adalah model Suspension.


Gerber Suspension

INOVASI Gerber menghasilkan bukaan pada tempat pemegang dari hujung ke hujung yangmembolehkan alat ini dioperasikan denganhanya sebelah tangan. Suspension mempunyai 12 mata pelbagai fungsi seperti pemotong dawai, playar berspring, gunting, pembuka botol, pisau, gergaji dan pemutar skru yang dihimpun dalam satu rekaan yang kemas.

Selain itu, ciri keselamatan dipertingkatkan lagi dengan penguncian kesemua mata bilah semasa ia digunakan. Apa yang paling saya suka pada produk ini adalah bukaan berspring yang memudahkan ia dibuka dan memperoleh cengkaman cukup kemas. Muncung playar yang halus memudahkan kerja-kerja di tempat sempit. Pada bilah paling utama itu juga dilengkapi fungsi cengkam dan pemotong.

Sementara itu, rekaan bentuk rama-rama memudahkan lagi pengguna untuk mendapatkan bilah tertentu selain pemilihan yang diperjelas dengan rangka sisi aluminium berlubang.
Keselesaan pengendalian Suspension dipertingkat dengan alas plastik pada kedua-dua belah hulu. Produk berinsprirasi jambatan suspensi di Oregon ini merupakan satu daripada alat kegemaran golongan 'tough guy'.
Untuk mendapatkan produk ini sila hubungi Ady : Harga lebih rendah berbanding harga pasaran.

Gerber Suspension @ RM 184.00
Gerber Vise @ RM 85.00

1 comment: