Dec 9, 2010

Pembesar Suara Edifier

PERKEMBANGAN teknologi membuatkan semakin ramai pengguna Internet menghabiskan masa di depan komputer untuk mendapatkan informasi dan hiburan dari pelbagai saluran yang ada. Bagi yang mementingkan kepuasan, mendengar muzik atau menonton video pastinya tidak lengkap tanpa set multimedia yang baik. Satu daripada aksesori komputer terpenting pada masa kini adalah pembesar suara.
Dipadankan dengan teknologi audio dan video bina dalam (pada komputer), pembesar suara yang baik mampu memberikan pengalaman multimedia yang mengasyikkan. Perbandingannya mungkin seperti menonton televisyen biasa dengan menonton melalui set tayangan rumah (home theater).
Namun untuk mendapatkan sistem audio yang memuaskan hati bukan sesuatu yang mudah kerana beberapa kriteria perlu dipertimbangkan, apatah lagi dengan himpunan jenama yang semakin berlambak di pasaran.
Edifier, jenama pembesar suara multimedia antarabangsa merupakan antara yang popular dan dipercayai di negara ini. Ia menawarkan pelbagai kategori produk yang menjamin kepuasan bunyi kepada penggemar muzik, permainan video dan filem.


Edifier S550
PEMBESAR suara lima saluran (5.1) berkuasa 280 watt dengan subwoofer berukuran 10 inci ini menawarkan pengalaman bunyi keliling hebat yang pasti mengurangkan waktu tidur penggemar permainan video atau filem.
Ia merupakan antara model terbaik di antara model-model MediaPro keluaran Edifier. Sistem audio dengan subwoofer gergasi bersama lima pembesar suara satelit ini direka untuk keselesaan semua peringkat pendengaran.
Satu daripada kelebihan pembesar suara berteknologi radiator pasif bunyi ini adalah penghasilan kesan bunyi yang jelas dan tepat pada apa sahaja jenis muzik dan peringkat kederasan bunyi. Dengan reka bentuk gergasi seperti itu, ia semestinya cukup untuk menggegarkan seluruh isi rumah pada kederasan maksimum.
Jaminan ketahanan dan kualiti pembinaan produk ini adalah kotak-kotak pembesar suara yang dibina menggunakan kayu MDF. Selain menghasilkan bunyi yang berkuali tinggi, ia juga mengurangkan kesan getaran pada permukaan yang merimaskan telinga.
Berbeza dengan kebanyakan sistem yang menghasilkan dentuman bass secara berlebihan, keseimbangan bunyi bass dan treble yang diadun pakar audio Phil Jones menghasilkan bunyi yang tepat dan seimbang. Begitu juga pada penyelerasan stereo untuk kepuasan pendengar muzik.
Selain dipermudah dengan kabel penyambungan kotak pembesar suara satelit yang panjang untuk mendapatkan kesan bunyi sinemati, kawalan turut dipermudah dengan dua fungsi kawalan iaitu panel kawalan pelbagai fungsi dan alat kawalan tanpa wayar.
Panel kawalan pelbagai fungsi yang dilengkapi penyelarasan digital seperti kawalan bunyi, bass, treble, 5.1 dan stereo dipaparkan pada skrin LCD 2.5 yang disambung pada subwoofer manakala alat kawalan jarak jauh disediakan untuk mengawal sebahagian fungsi yang sama.
Meskipun tidak menyokong teknologi bunyi keliling terkemuka seperti Dolby Digital II dan EAX, penggunaan kad bunyi yang menyokong fungsi (5.1) cukup untuk memberi kepuasan audio sebenar khususnya di dalam bilik bersaiz kecil dan sederhana. HARGA : RM1,299

Edifier IF 360
UNTUK gaya lebih kontemporari, model IF360 menghimpunkan segala keperluan audio anda ke dalam satu sistem yang padat dan ringkas bagi yang tidak memerlukan kepuasan 5.1.
Dengan keupayaan dan berat mudah alihnya, pembesar suara berkuasa 50 watt ini boleh menjadi peneman pada bila-bila masa. Di atas rak buku atau di meja belajar, penyambungan muzik boleh dipadankan dengan pemain MP3 seperti iPhone dan IPod.
Di ruang tamu semasa menonton, IF360 dengan panel kawalan sesentuh dan alat kawalan jauh boleh dipadankan bersama set televisyen untuk mendapatkan kesan audio yang lebih dramatik.
Pada waktu malam, pembesar suara yang dilengkapi dengan radio digital, pemain CD dan pengunci jam adalah penghias yang elegan, tanpa banyak menjejaskan ruang. HARGA : RM1,299

CONTACT :

Inter-Asia Technology Sdn Bhd

No comments:

Post a Comment